Zebrane środki przeznaczymy na: Kontynowanie ogólnopolskiej kampanii numeru alarmowego 112., Wydruk plakatów "Jak prawidłowo zgłaszać pod numerem alarmowym 112" dla szkół i przedszkoli., Wydruk plakatów "Jak prawidłowo zgłaszać pod numerem alarmowym 112" dla placówek medycznych.
W roku 2020 Fundacja ICAD wspólnie z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu zrealizowała projekt pierwszej ogólnopolskiej „Internetowej kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej numeru alarmowego 112”. Źródłem finansowania przedsięwzięcia były środki pochodzące z Programu „Funduszu Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020” Narodowego Instytutu Wolności. Projekt był działaniem o zasięgu ogólnopolskim, skierowanym do wszystkich obywateli oraz cudzoziemców przebywających na terenie RP, obejmującym wszystkie grupy wiekowe i społeczne, w tym osoby niepełnosprawne. Jego głównym celem było przeprowadzenie kampanii informującej i edukującej społeczeństwo Polski o numerze 112, zasadach jego funkcjonowania i możliwościach korzystania z istniejącego systemu pomocy.
Kampania była i jest w pełni pozarządową inicjatywą, tworzoną przez niezależną organizację pozarządową wraz z czynnie pracującymi Operatorami Numerów Alarmowych z CPR Poznań. Przede wszystkim projekt ma za zadanie kompleksowo aktywizować obywateli do samodzielnego pogłębiania wiedzy na temat numeru alarmowego 112. Nasze działania kierujemy jednak także w stronę placówek edukacyjnych, instytucji publicznych i pracodawców, zachęcając ich do organizowania szkoleń czy pogadanek dotyczących 112, przygotowanych w oparciu o stworzone przez nas materiały informacyjne i edukacyjne.
Chcielibyśmy, aby nasz projekt w wymierny sposób przyczynił się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa obywateli, dzięki uzyskaniu przez nich wiedzy i świadomości – gdzie, w jaki sposób i jaki rodzaj pomocy mogą otrzymać w sytuacjach zagrożenia. Mamy świadomość, że ta zmiana będzie przede wszystkim możliwa za sprawą wiedzy, jaką uzyskają, będąc odbiorcami poszczególnych składowych kampanii. W efekcie, zupełnie realne stanie się również skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym, głównie za sprawą wyraźnego spadku liczby połączeń fałszywych oraz nieuzasadnionych - wynikających z niewiedzy osób dzwoniących do 112. W praktyce oznacza to szybsze uzyskanie realnej pomocy: obsłużenie pojedynczego zgłoszenia w znacznie krótszym czasie i niezwłoczne przekazanie informacji odpowiednim służbom.
Mamy nadzieję, że kampania i towarzyszące jej materiały informacyjno-edukacyjne dostępne bezpłatnie i bez ograniczeń na stronie internetowej projektu, sprawią, że wszyscy będziemy wybierać numer 112 świadomie.
W roku 2021 zrealizowaliśmy szereg małych działań promujących wiedzę o numerze alarmowy w wielu miejscach w kraju korzystając z pracy wolontariuszy. Brak środków na chociażby wydruk przygotowanych w ramach kampanii bardzo dobrze przygotowanych i rzetelnych materiałów informacyjno-edukacyjnych znacząco ograniczył skalę naszych działań. Duża trudność stanowiło także pozyskanie indywidulanych sponsorów naszych przedsięwzięć ze względu na pandemię i kryzysowe sytuacje w wielu firmach, a także ich finansowe zaangażowanie we wspieranie krajowej służby zdrowia. Należy jednak pamiętać, że sytuacjach kryzysowych, zagrożenia zdrowia lub życia w okresie pandemii, wielu obywateli w pierwszej kolejności kontaktowało się z numerem alarmowych 112 i wielokrotnie robiło to nieprawidłowo, blokując go na dużo dłuższy czas, niż powinno mieć to miejsce.
Rodzaj organizacji: Fundacja / Stowarzyszenie rejestrowe (ma KRS)
Adres:
Katowice 40-148, Ignacego Daszyńskiego, 23/11,
The fanimani.pl website has been run since 2014 by the FaniMani Foundation (OPP). Our mission is to support community organisations in raising funds for important causes. See all FaniMani tools for NGOs
Do you need help? go to fanimani.pl/pomoc