Zebrane środki przeznaczymy na: Kontynowanie ogólnopolskiej kampanii numeru alarmowego 112., Wydruk plakatów "Jak prawidłowo zgłaszać pod numerem alarmowym 112" dla szkół i przedszkoli., Wydruk plakatów "Jak prawidłowo zgłaszać pod numerem alarmowym 112" dla placówek medycznych.
W roku 2020 Fundacja ICAD wspólnie z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu zrealizowała projekt pierwszej ogólnopolskiej „Internetowej kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej numeru alarmowego 112”. Źródłem finansowania przedsięwzięcia były środki pochodzące z Programu „Funduszu Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020” Narodowego Instytutu Wolności. Projekt był działaniem o zasięgu ogólnopolskim, skierowanym do wszystkich obywateli oraz cudzoziemców przebywających na terenie RP, obejmującym wszystkie grupy wiekowe i społeczne, w tym osoby niepełnosprawne. Jego głównym celem było przeprowadzenie kampanii informującej i edukującej społeczeństwo Polski o numerze 112, zasadach jego funkcjonowania i możliwościach korzystania z istniejącego systemu pomocy.
Kampania była i jest w pełni pozarządową inicjatywą, tworzoną przez niezależną organizację pozarządową wraz z czynnie pracującymi Operatorami Numerów Alarmowych z CPR Poznań. Przede wszystkim projekt ma za zadanie kompleksowo aktywizować obywateli do samodzielnego pogłębiania wiedzy na temat numeru alarmowego 112. Nasze działania kierujemy jednak także w stronę placówek edukacyjnych, instytucji publicznych i pracodawców, zachęcając ich do organizowania szkoleń czy pogadanek dotyczących 112, przygotowanych w oparciu o stworzone przez nas materiały informacyjne i edukacyjne.
Chcielibyśmy, aby nasz projekt w wymierny sposób przyczynił się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa obywateli, dzięki uzyskaniu przez nich wiedzy i świadomości – gdzie, w jaki sposób i jaki rodzaj pomocy mogą otrzymać w sytuacjach zagrożenia. Mamy świadomość, że ta zmiana będzie przede wszystkim możliwa za sprawą wiedzy, jaką uzyskają, będąc odbiorcami poszczególnych składowych kampanii. W efekcie, zupełnie realne stanie się również skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym, głównie za sprawą wyraźnego spadku liczby połączeń fałszywych oraz nieuzasadnionych - wynikających z niewiedzy osób dzwoniących do 112. W praktyce oznacza to szybsze uzyskanie realnej pomocy: obsłużenie pojedynczego zgłoszenia w znacznie krótszym czasie i niezwłoczne przekazanie informacji odpowiednim służbom.
Mamy nadzieję, że kampania i towarzyszące jej materiały informacyjno-edukacyjne dostępne bezpłatnie i bez ograniczeń na stronie internetowej projektu, sprawią, że wszyscy będziemy wybierać numer 112 świadomie.
W roku 2021 zrealizowaliśmy szereg małych działań promujących wiedzę o numerze alarmowy w wielu miejscach w kraju korzystając z pracy wolontariuszy. Brak środków na chociażby wydruk przygotowanych w ramach kampanii bardzo dobrze przygotowanych i rzetelnych materiałów informacyjno-edukacyjnych znacząco ograniczył skalę naszych działań. Duża trudność stanowiło także pozyskanie indywidulanych sponsorów naszych przedsięwzięć ze względu na pandemię i kryzysowe sytuacje w wielu firmach, a także ich finansowe zaangażowanie we wspieranie krajowej służby zdrowia. Należy jednak pamiętać, że sytuacjach kryzysowych, zagrożenia zdrowia lub życia w okresie pandemii, wielu obywateli w pierwszej kolejności kontaktowało się z numerem alarmowych 112 i wielokrotnie robiło to nieprawidłowo, blokując go na dużo dłuższy czas, niż powinno mieć to miejsce.
Rodzaj organizacji: Fundacja / Stowarzyszenie rejestrowe (ma KRS)
Adres:
Katowice 40-148, Ignacego Daszyńskiego, 23/11,
Serwis fanimani.pl prowadzony jest od 2014 roku przez Fundację FaniMani (OPP). Naszą misją jest wspieranie organizacji społecznych w zbieraniu funduszy na ważne cele. Zobacz wszystkie narzędzia FaniMani dla NGO
Potrzebujesz pomocy? Wejdź na fanimani.pl/pomoc