Głód (nie) nażarty

Wspieraj nas przy okazji zakupów w sklepach internetowych razem z FaniMani.

  • Serduszko Część wartości Twoich zakupów trafia do nas.
  • Metka cenowa z sercem To nic nie kosztuje, robisz zakupy tak jak zwykle.
Głód (nie) nażarty - logotyp/zdjęcie

Jak to działa?

  • Zakupy on-line?
    Planujesz zakupy w Internecie?
  • Wejdź przez przez FaniMani
    Wejdź na stronę sklepu przez FaniMani
  • Płacisz tyle co zwykle
    Kupujesz jak zwykle i płacisz tyle co zwykle
  • Otrzymujemy darowiznę średnio 2,5% od wartości Twoich zakupów

Korzystaj z oferty ponad 1030 sklepów internetowych i wspieraj nasze cele:

  • Uruchomienie portalu edukacyjnego w obszarze zaburzeń odżywiania
  • Budowa sieci ekspertów i forum wsparcia dla pacjentów i ich bliskich
  • Pyszne PL
  • Tripadvisor
  • Douglas
  • Frisco
  • ZooPlus PL
  • KFC Dostawa
  • Booking.com
  • Sephora PL
  • Smyk.com
  • 5.10.15.
  • Castorama
  • RTV EURO AGD

Głód (nie) nażarty

Warszawa 02-787, Koncertowa 11/25,
Rodzaj organizacji: Stowarzyszenie / Fundacja

ikonka Facebook Profil Facebook

Wbrew powszechnym przekonaniom zaspokajanie głodu to najmniej istotna funkcja jedzenia. Pożywienie kryje w sobie całą gamę tradycyjnych symboli i znaczeń organizujących życie człowieka. Jest środkiem społecznej komunikacji, wyrazem miłości, przejawem prestiżu, narzędziem kreującym własny wizerunek i wyznawane poglądy. Jest też zasłoną poważnych trudności emocjonalnych.
W latach 70. ubiegłego wieku na anoreksję chorowała jedna na 500 osób. W latach 80. mówiło się już o jednej na sto. Dziś zapada na nią jeden na 50 nastolatków.
Uważa się, że wkrótce jadłowstręt psychiczny będzie (a może już jest) trzecią po otyłości i astmie oskrzelowej najczęstszą przewlekłą chorobą u dorastających dziewcząt w wieku 15-19 lat. Chłopcy chorują na anoreksję rzadziej, chociaż stosunek 9:1 według praktyków jest już nieaktualny i jest coraz częstszy także u drugiej płci.

Głód (nie) nażarty to akcja społeczna przygotowana przez Karolinę Otwinowską, autorkę książek opisujących jej własne zmagania z anoreksją. Karolina, jak sama mówi, nie należała do szczupłych dzieci. Zamiłowanie do smażonych potraw, słodyczy, a przede wszystkim McDonalda, dzięki któremu "[...]rosła nie tylko w pionie[...]", sprawiło, że to właśnie ona była tą pulchniejszą, okrąglejszą dziewczynką ze szkoły, o czym inni uczniowie skrupulatnie i bezwzględnie jej przypominali. Połączenie wyjątkowo niskiej samooceny z narastającymi problemami rodzinnymi zaowocowało postanowieniem dającym zielone światło anoreksji. Schudnę.
Celem akcji jest:
1. Zwiększenie świadomości i edukacja na temat jedzenia;
2. Nauczenie dzieci i dorosłych zdrowego sposobu odżywiania się: wykształcenia właściwych nawyków żywieniowych, nauczenie adekwatnego rozpoznawania i zaspokajania potrzeb fizjologicznych
(w odróżnieniu od emocjonalnych);
3. Dostarczanie rzetelnych źródeł informacji na temat zdrowego stylu życia;
4. Dostarczenie wskazówek dietetycznych, odpowiednio dobranych przepisów kulinarnych oraz skutecznych metod terapeutycznych.

Zebrane środki przeznaczymy na:
  • Uruchomienie portalu edukacyjnego w obszarze zaburzeń odżywiania
  • Budowa sieci ekspertów i forum wsparcia dla pacjentów i ich bliskich

Udostępnij i pomagaj nam zbierać:

Głód (nie) nażarty - logotyp/zdjęcie

Wspieraj nas przy okazji zakupów.

Wspieraj nas

Serwis prowadzony jest przez Fundację FaniMani, która pomaga w zbieraniu funduszy na różne ważne cele. Wiecej o FaniMani

Potrzebujesz pomocy? Wejdź na pomoc.fanimani.pl