Zakupy w sieci mają się jeszcze lepiej; a Twoja organizacja? Darowizny od zakupów online

Kto z nas nie zna uczucia przyjemnego zadowolenia, gdy po długich poszukiwaniach udało nam się znaleźć w dużym sklepie internetowym dokładnie taką kurtkę, jaką chcieliśmy mieć? Albo wrażenia, że gdy odbieramy paczkę od kuriera, to tak naprawdę dostaliśmy prezent (i co z tego, że wcześniej sami za niego zapłaciliśmy…)? A co, gdybyśmy powiedzieli, że zakupy online mogą dawać coś więcej, niż tylko przyjemność z kupienia nowej rzeczy? Co takiego?  – Satysfakcję czynienia dobra, wspierania ważnych celów społecznych, inicjatyw lokalnych i pomagania wszędzie tam gdzie są palące potrzeby.

Efekt trudnego czasu – rozwój

Pandemia koronawirusa zmieniła, prawdopodobnie na zawsze, nasze przyzwyczajenia związane z robieniem zakupów. Według danych serwisu Gemius opublikowanych w raporcie „E-commerce w Polsce 2022”, w porównaniu z poprzednimi latami, liczba osób kupujących online wzrosła. Obecnie z tej formy zakupów korzysta już 77% wszystkich polskich internautów. Największą grupę kupujących w sieci stanowią osoby w wieku pomiędzy 35-49 rokiem życia oraz osoby w wieku 50+, z wyższym wykształceniem i oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego jako średnią lub dobrą.

Takie dane to nie tylko wspaniała wiadomość dla właścicieli sklepów internetowych: to także „jaskółka” zwiastująca nowe możliwości, jakie otwierają się przed organizacjami poszukującymi dodatkowych środków na swoje działania prospołeczne.

Zakupy online, więc i darowizny online

Pozyskiwanie darowizn podczas zakupów online to stosunkowo młody sposób na zbieranie funduszy: sposób, dla którego obecnie, przy rosnącej aktywności internetowych konsumentów, otwierają się nowe, ekscytujące perspektywy. Serwis FaniMani.pl, pierwszy i jedyny taki w Polsce, umożliwia osobom kupującym w internecie bezpłatne przekazywanie darowizn przy okazji, gdy robią zakupy online w jednym z ponad 1600 sklepów – partnerów FaniMani.pl. Do organizacji, którą zdecyduje się wspierać użytkownik, trafia średnio 2,5% wydanej na zakupy kwoty. Udostępniana przez FaniMani.pl wtyczka do przeglądarki  – Przypominajka, wskazuje w której witrynie, serwisie, czy sklepie, przekazanie darowizny jest możliwe i jaka jest jej wartość. Aplikacja Mobilna pozwala na bezpłatne aktywowanie darowizn także za pośrednictwem smartfona. Nie jest to bez znaczenia, bo wraz z rozwojem technologicznym tych małych urządzeń, stale rośnie grupa miłośników robienia zakupów ze smartfonem w ręce.

Co kupujemy przez internet?

Każda organizacja, która zdecyduje się na tę innowacyjną formę fundraisingu, jaką są darowizny od zakupów online z FaniMani.pl, pewnie zastanawia się, które produkty najczęściej trafiają na listę internetowych zakupów. Według danych zebranych przez firmę Gemius produktami i usługami, które badani planują zamówić online, będą przede wszystkim podróże i rezerwacje noclegów, meble i elementy wystroju wnętrz, materiały budowlane i wykończeniowe, sprzęt komputerowy oraz RTV/AGD, książki, płyty, filmy, telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM, odzież, dodatki, akcesoria oraz kosmetyki i perfumy.

Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupów z darowizną. Dane zebrane przez FaniMani.pl pokazują, że największe kwoty darowizn organizacje pozyskują z zakupów odzieży i dodatków, sprzętów RTV/AGD, produktów dla zwierzaków, akcesoriów biurowych oraz sprzętu komputerowego. W tym zdecydowanie najwięcej pojedynczych darowizn pochodzi z zakupów dla zwierzaków.

Zarówno wśród kupujących online w ogóle, jak i pośród kupujących online poprzez FaniMani.pl, nieznacznie przeważają kobiety: jak podaje Gemius, stanowią one 52% badanej grupy. W zestawieniu z danymi odnośnie do popularnych obszarów zakupów z darowizną można by powiedzieć, z pewnym przymrużeniem oka, że organizacje, które chciałyby zmaksymalizować wpływy z darowizn dokonywanych za pośrednictwem FaniMani.pl, powinny skierować swój komunikat do… kobiet, które mają zwierzaki domowe.

Nowa forma fundraisingu, nowe formy komunikacji

Oczywiście nie tylko właścicielki psów i kotów mogą być dla NGO-sów źródłem dodatkowego przychodu, jaki generują darowizny podczas internetowych zakupów. Wznosząca fala popularności tego sposobu kupowania to szansa dla tych organizacji, które gotowe są pójść z duchem czasu: odważnie i kreatywnie komunikować się ze swoimi użytkownikami, tłumacząc im ten niezwykle wygodny i korzystny, choć nietypowy sposób na udzielanie wsparcia.

Rosnący potencjał

Do wciąż rosnącej popularności zakupów online przyczyniają się nowe, wygodne możliwości dostaw i zwrotów zamawianego towaru oraz formy szybkich płatności. Główne czynniki jakie przekonują Polaków do wyboru takiej formy realizowania swoich zakupowych potrzeb są: całodobowa dostępność, brak konieczności jeżdżenia do sklepu i atrakcyjniejsze ceny w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi. Dzięki temu, że zakupy w sieci mają się jak najlepiej, stale wzrasta także potencjał zbierania darowizn od zakupów online. Rozpoczęcie zbierania funduszy przez FaniMani.pl warto rozważyć tym bardziej, że trend zakupów bez wychodzenia z domu na dobre się rozkręcił.

Aby dołączyć do FaniMani, wystarczy, że zarejestrujesz organizację na fanimani.pl/zbieram/





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również