Promocja non profit w internecie Poradnik / Promocja non-profit w internecie

Organizacje i inicjatywy pozarządowe, podobnie jak firmy komercyjne prowadzące działania w internecie, muszą się wyróżnić, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Umiejętne korzystanie z dostępnych narzędzi znacznie to ułatwia, pozwala osiągnąć bardzo dobre wyniki i zrealizować postawione sobie cele.

Odpowiednio przygotowana i realizowana strategia, dzielenie się wartościowymi treściami, edukowanie, inspirowanie i motywowanie do działania zdecydowanie ułatwią ci osiągnięcie sukcesu. Możesz zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie, pozyskać nowych odbiorców newslettera czy zarejestrowanych użytkowników. Jakie jeszcze cele możesz zrealizować, dzięki działaniom w internecie?

1. Trafienie do świadomości odbiorców

To ważne, jeśli chcesz, aby twój przekaz trafił do jak największej liczby osób. Musi być głośno o twojej organizacji i jej działaniach, aby zachęcić innych do wspierania i do włączania się w realizację ważnych celów. Mów językiem twoich odbiorców, twórz treści, które będą dla nich zarówno zrozumiałe, jak i przydatne. Edukuj ich, inspiruj, ale też opowiadaj o swojej organizacji i jej działaniach. Pochwal się akcjami, które przyniosły doskonałe efekty.

Im więcej treści tworzysz w internecie, tym bardziej będziesz zauważalny i zapamiętany przez odbiorców. Zyskasz dzięki temu opinię wiarygodnej organizacji, którą ludzie będą chętniej wspierać. Znacznie chętniej pomagamy tym, których znamy (przynajmniej z widzenia) niż komuś, o kim nigdy dotąd nie słyszeliśmy.

2. Utrwalenie wizerunku organizacji jako wprowadzającej innowacyjne zmiany

Wiele osób postrzega organizacje pozarządowe jako niewielkie grupy, działające lokalnie i nie wychodzące przed szereg. Wykorzystaj dostępne narzędzia i serwisy społecznościowe i pokaż, że potrafisz je używać. Bądź aktywny, obecny w internecie, mów o ważnych inicjatywach w prosty sposób, aby przekaz dotarł do jak największej liczby osób. Pokaż co zmienia się dzięki waszym działaniom, jaki macie wpływ na zmienianie czyjegoś życia na lepsze. Opowiedz historię, która uwiarygodni wasze działania i którą inni z chęcią się podzielą.

Pomagaj z kanapy przy okazji zakupów online

  • Za darmo!
  • 1600 sklepów internetowych
  • 7600 organizacji społecznych
  • Dostęp do historii darowizn
Zobacz jak to działa

3. Budowanie zaangażowanej społeczności

Zgodnie z danymi 2014 Nonprofit Communications Trends Report, najważniejszymi serwisami społecznościowymi dla organizacji non profit są Facebook (95%), Twitter (64%) oraz YouTube (38%). Zdobycie zaangażowanego grona odbiorców jest niezwykle istotne, jeśli chcesz trafić z przekazem do osób, dla których prowadzone przez ciebie działania są ważne. Serwisy społecznościowe ułatwiają to zadanie – możesz bowiem rozmawiać z osobami, które chętnie angażują się w inicjatywy społeczne i które chętnie udostępniają informacje o nich. Bądź dobrym słuchaczem i odpowiadaj na pytania swoich odbiorców. Rozmawiaj z nimi, obserwuj ich wypowiedzi, reakcje na poruszane tematy, a także wsłuchaj się w ich potrzeby. Twoi odbiorcy są doskonałym źródłem wiedzy o ważnych inicjatywach, na które warto zwrócić uwagę.

Wszystko zależy od tego, jakie cele sobie wyznaczysz i jaką strategię opracujesz jeszcze przed przystąpieniem do działania, a także od tego czy będziesz trzymać się założonego planu. Możesz więc nie tylko zwiększyć liczbę wyświetleń strony, ale też pozyskać nowych uczestników do realizacji projektu, wolontariuszy stale wspierających twoją działalność czy bazę indywidualnych darczyńców. Wystarczy, że twoje działania będą kojarzone z ważnymi celami i odłożą się w świadomości odbiorców jako coś, co naprawdę warto wspierać.





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również