Darowizny od zakupów online

29.11.2016r. w The Brain Embassy miała miejsce pierwsza, organizowana przez Fundację FaniMani, innowacyjna Debata „Polskie NGO 3.0”. Gośćmi debaty byli min. WOŚP, Fundacja Rak’n’Roll, Fundacja SYNAPSIS, Fundacja Maraton Warszawski oraz T-Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami. Uczestnicy spotkania rozmawiali o tym, jak efektywnie wykorzystać nowoczesne rozwiązania technologiczne dla realizacji działań statutowych organizacji społecznych.

Spotkanie zostało poświęcone możliwościom wykorzystania innowacyjności w celach charytatywnych oraz znalezieniu odpowiedzi na pytanie, jak internet i nowe technologie wpływają na rozwój trzeciego sektora w Polsce. Przedstawiciele fundacji i pomysłodawców najciekawszych akcji społecznych podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie opracowania efektywnych kampanii społecznych, szybko docierających do odbiorców dzięki możliwościom jakie niesie internet.

Anna Orzech z Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – wypowiedziała się na temat wielu możliwości pomocy i związanych z nimi działań angażujących nowe technologie. Podkreśliła znaczenie sposobu komunikacji związanej z wydarzeniami w social media: „chcemy pokazywać ludziom, że pomaganie jest fajne” a jako przykłady podała hasztagi #wosp2016, instaramki czy popularne serduszko-naklejkę. Są to „małe rzeczy, które pozwalają w jakiś sposób zidentyfikować się jako darczyńcę, jako wolontariusza są bardzo ważne w tego typu akcjach, żeby można było się udzielić i chwalić też tym, że jest się pomagaczem, osobą wspierającą daną organizację pozarządową”. Mówiąc o wykorzystaniu nowych technologii wymieniła akcję “Mastercard gra z WOŚP”, w ramach której Mastercard przeznaczył na rzecz WOŚP 5 zł za każdy Tweet opublikowany z hasztagiem #MasterCardgrazWOSP.  Z kolei w tym roku będzie można po raz pierwszy przekazać darowiznę za pomocą payU w aplikacji finałowej WOŚP.

ngo-3-02

Przedstawiciel Fundacji Rak’n’Roll, Jacek Maciejewski – poruszył temat „Odwaga w sieci”. W swojej wypowiedzi odniósł się do stosowania niestandardowych i odważnych przekazów informacyjnych, które zmieniają sposób myślenia na temat choroby nowotworowej, przy użyciu social mediów, na przykładzie kampanii „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”. Mówił o dużej popularności akcji „Daj włos”: „Trochę sobie nie wyobrażam, jakby to bez Facebooka miałoby wyglądać, na co dzień bardzo nam się to przydaje”.

Jacek Kościuczuk z Fundacji SYNAPSIS na przykładzie kampanii „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” opartej na sugestywnych viralach krążących w internecie z udziałem Bartłomieja Topy, wypowiedział się na temat wykorzystywania nowych technik przekazu, w celu edukacji czym jest autyzm oraz zmiany myślenia o osobach dotkniętych tym zaburzeniem. Mówił o tym, jak działać przy braku środków na reklamę: “szukamy takich narzędzi, które pozwolą nam dotrzeć z bardzo ważną wiadomością do świata i do ludzi i jednym z takich narzędzi są działania PR, czyli stworzenie pretekstu medialnego do kontaktu z nami, do mówienia o autyzmie i o naszych podopiecznych”.

Marlena Czaplak-Książek mówiąc o akcji T–Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami opowiedziała o projekcie, który powstał z połączenia pasji i nowoczesnego CSR-u. Opowiedziała o tym, że kluczowe w działalności CSR jest znalezienie odpowiednich partnerów i projektów zgodnych ze strategią i celami biznesowymi firmy. Zdradziła, też, że ważny jest podobny sposób myślenia partnera i współpracującej z nim organizacji.

Grzegorz Łagowski, przedstawiciel Fundacji Maraton Warszawski wypowiedział się na temat zaangażowania środowiska biegaczy i wykorzystania ich pasji do biegania, przy użyciu kanałów social mediowych, w celu wsparcia jednej z 6 charytatywnych organizacji, na przykładzie akcji „Biegam Dobrze”, dzięki której wspierający daną organizację “biegacz wie, na co idą jego środki i jest świadomym biegaczem charytatywnym”.

Norbert Wierbiłowicz z Fundacji FaniMani opowiedział o bez kosztowym sposobie wspierania NGO, podczas zakupów online oraz odnajdywaniu wspólnej płaszczyzny dla trzeciego sektora i biznesu. Podkreślił również potrzebę świadomości wśród kupujących w sieci na temat organizacji, którym trzeba pomagać i które działają w ich okolicy. FaniMani.pl  daje możliwość pomagania dostarczając jedną z metod bezpłatnego wspierania organizacji pozarządowych.

Organizatorem i pomysłodawcą Debaty „Polskie NGO 3.0” została Fundacja FaniMani, która wspiera inne organizacje społeczne w zbieraniu funduszy na działania statutowe. Swoją misję realizuje m.in. przez prowadzenie serwisu FaniMani.pl, dającemu możliwość bezpłatnego wsparcia wybranej organizacji pozarządowej przy okazji zakupów w ponad 800 sklepach internetowych. Ponadto Fundacja angażuje się w tworzenie nowoczesnych narzędzi dedykowanych trzeciemu sektorowi: serwis płatniczy FaniPay czy usługi tworzenia zbiórek.





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również