Poradnik / Promocja non-profit w internecie

Prowadzisz blog w waszej organizacji lub zastanawiasz się nad jego uruchomieniem, ale nie wiesz, jakie treści możesz w nim zamieszczać lub czasem po prostu brakuje ci pomysłów? Sprawdź listę sprawdzonych tematów, dzięki którym zaplanujesz regularną publikację treści.

Dla ułatwienia podzieliliśmy pomysły na bloki tematyczne.

Historia waszej organizacji

1. Przedstaw zespół. Pokaż, że w waszej organizacji pracują konkretne osoby. Pokaż wszystkich razem lub przedstaw każdego z osobna. Opowiedz, co każdy z was robi na co dzień i w jaki sposób stał się częścią zespołu.

2. Opowiedz o planowanych celach, działaniach czy inwestycjach. Napisz, co planujecie zrobić w ciągu najbliższych miesięcy oraz jak to może wpłynąć na waszą działalność i waszych podopiecznych.

3. Pokaż relację z organizowanego przez was wydarzenia. Dodaj zdjęcia czy video, oddające atmosferę wydarzenia. Napisz też z jakiego powodu było organizowane, kto w nim uczestniczył oraz jakie efekty przyniosło (zebraliście dzięki temu pieniądze na operację konkretnego podopiecznego czy np. na budowę ośrodka dla podopiecznych).

Historie podopiecznych

4. Podziel się historią o jednym z waszych podopiecznych. Możesz stworzyć z tego cykl wpisów i w każdym z nich opowiadać o zmaganiach innego podopiecznego z chorobą czy przeciwnościami losu. Pokaż, jaka jest rola waszej organizacji w jego życiu oraz jak inni mogą pomóc.

5. Poproś podopiecznych o podzielenie się ich przemyśleniami. Historie osób potrzebujących pomocy, opowiedziane bezpośrednio przez nie, mogą mieć większy wpływ na odbiorców czytających waszego bloga.

Pomaganie i fundraising

6. Powiedz odbiorcom na co chcecie przekazać pieniądze z darowizn. Opisz w kilku zdaniach nad czym obecnie pracujecie i co udało wam się zdziałać dzięki przekazanym darowiznom. To dla darczyńców jest bardzo ważne.

7. Pokaż, na co wasza organizacja może przekazać konkretne kwoty. Nic tak nie działa na ludzi jak przykłady i zobrazowanie tego, na co przeznaczycie daną kwotę i jak wiele mogą zdziałać przekazane przez nich środki. Jakie to mogą być przykłady? Jeśli opiekujecie się bezdomnymi zwierzętami, pokażcie, że np. 15 zł to worek karmy dla waszych podopiecznych, a np. 10 zł to obroża przeciwpchelna lub trzy gryzaki.

8. Poproś darczyńców o podzielenie się informacją, dlaczego przekazali wam darowiznę. Możesz zamieścić taki apel na waszej stronie www, we wpisie na Facebooku lub wysłać e-maila. Z zebranych odpowiedzi utwórz wpis. Być może zainspiruje to innych do pomagania waszej organizacji!

9. Pokaż, co by się stało, gdyby wasza organizacja przestała istnieć. Taki wpis może wywołać wiele emocji u odbiorców, ale czasem warto zaszokować, by otworzyć komuś oczy. Takie przykłady uświadamiają innym jak ważna jest działalność organizacji non-profit.

10. Dziękuj darczyńcom za pomoc i pokaż, co dzięki nim udało się zrobić. To ważne, aby dziękować za przekazywane darowizny. Jeśli nie możesz robić tego indywidualnie, takie cykliczne wpisy są również dobrym sposobem na okazanie waszej wdzięczności.

11. Odpowiedz na najczęściej zadawane pytania. Z pewnością sporo jest takich pytań, które często słyszycie od darczyńców czy beneficjentów. Nawet jeśli macie na stronie www poświęconą im sekcję, od czasu do czasu warto opublikować wpis na blogu, w którym zawrzesz dokładną odpowiedź. Ułatwi wam to też komunikację w przyszłości – jeśli po raz kolejny pojawi się takie pytanie, wystarczy wysłać odbiorcy link do odpowiedniego tekstu na blogu.

Pomoc wolontariuszy

12. Pokaż historie waszych wolontariuszy. Opowiedz jak trafili do waszej organizacji, jakie są ich zadania i w jaki sposób pomagają wam na co dzień. Podobnie jak w przypadku historii waszych podopiecznych, możesz stworzyć z tego cykl wpisów na blogu.

13. Poproś wolontariuszy o wpis na blogu, pokazujący pracę w organizacji z ich perspektywy. Taki wpis może pomóc innym w podjęciu decyzji o wolontariacie, a także uświadomi wam i innym, jaką wartość daje to, czym zajmujecie się na co dzień.

Przydatne informacje i codzienne newsy

14. Opublikuj listę źródeł, w których odbiorcy znajdą informacje na tematy, którymi zajmuje się wasza organizacja. Zwiększysz dzięki temu świadomość osób zainteresowanych waszą działalnością. Pokażesz też, że na bieżąco śledzicie informacje z dziedziny, którą się zajmujecie.

15. Pokaż czym zajmuje się współpracująca z wami organizacja – oczywiście jeśli z jakąś współpracujecie :-). Przedstaw jej członków, napisz w jaki sposób pomagacie sobie nawzajem i pokaż, jak wiele dobrego możecie razem zdziałać.

16. Podziel się badaniami lub raportem mającymi związek z waszą działalnością. Takie wpisy nie tylko zwiększają świadomość społeczeństwa w zakresie ważnych tematów, ale też wskazują ważne problemy, z jakimi zmagamy się w dzisiejszych czasach.

17. Zaplanuj serię wpisów poprawiających samopoczucie. Podziel się sposobami na poprawę humoru, na zmianę sposobu myślenia czy zabawnymi sytuacjami z życia waszej organizacji.

18. Opublikuj infografikę. Odbiorcom łatwiej zapoznać się z danymi, gdy przedstawione są na grafice. Nawet jeśli nie macie grafika w zespole, możesz przygotować infografikę samodzielnie w jednym z darmowych narzędzi internetowych, jak np. Canva.

19. Zaproponuj wpisy gościnne. Znasz osoby, które mają wiele do powiedzenia na tematy związane z waszą działalnością? Zaproś je do publikacji wpisów na waszym blogu. Zyskacie dzięki temu dodatkową treść, a także pokażecie, że liczycie się ze zdaniami innych ekspertów.

Dodalibyście coś jeszcze do listy? Zaproponujcie tematy w komentarzach.





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również