FaniPAY to pierwszy w Polsce system płatności online dedykowany organizacjom społecznym. Powstał w 2016 roku jako jedno z narzędzi fundraisingowych, które dostarcza Fundacja FaniMani. To moduł wpłat, który bezproblemowo można wdrożyć na stronę internetową swojej organizacji, pozwalający na łatwe zbieranie środków, bez skomplikowanych formalności i na przejrzystych zasadach. Teraz wprowadziliśmy możliwość dodania własnej, spersonalizowanej zgody marketingowej.
Słowem wstępu o zgodzie marketingowej w FaniPAY
Moduł wpłat FaniPAY właśnie doczekał się aktualizacji wyczekiwanej przez organizacje, które chcą prowadzić intensywną komunikację marketingową z darczyńcą. Oczywiście – już wcześniej można było korzystać z klauzuli informacyjnej i na tej podstawie komunikować się z osobą, która dokonała wpłaty. Wprowadzona zmiana jest nowością i wartościowym dodatkiem dla tych organizacji, które potrzebują własnej, spersonalizowanej zgody na prowadzenie komunikacji marketingowej.
Jak uruchomić własną zgodę marketingową?
Własna zgoda marketingowa domyślnie jest wyłączona. Można ją włączyć w ustawieniach widgetu FaniPAY, a następnie wypełnić preferowaną treścią zgody. Po wprowadzeniu treści i zapisaniu zmian na module wpłat pojawi się dodatkowy checkbox, który wpłacający będzie mógł zaznaczyć podczas wpłacania darowizny. Jeśli treść zgody będzie zbyt długa, to zostanie automatycznie skrócona i będzie dostępna po kliknięciu przycisku “więcej”.

Aby uruchomić własną zgodę marketingową, wystarczy zalogować się do Panelu Organizacji na fanimani.pl, a następnie przejść do zakładki Widget > FaniPAY > Ustawienia. Oprócz włączenia własnej zgody marketingowej możesz tam oczywiście zarządzać kolorystyką modułu wpłat, kwotami oraz innymi ustawieniami, które mają wpływ na wygląd i działanie modułu płatności FaniPAY.
Jeśli chcesz włączyć własną zgodę marketingową, wystarczy, że zaznaczysz odpowiedni checkbox oraz wpiszesz treść (max. 1500 znaków). Po zapisaniu zmian w ciągu kilku godzin dodatkowa zgoda marketingowa pojawi się w module płatności na Waszej stronie www.
Zgoda i dane darczyńców
Kluczowym elementem zgody marketingowej jest oczywiście informacja o tym, kto taką zgodę wyraził, a kto nie. Po uruchomieniu własnego pola zgody marketingowej w Panelu Organizacji na fanimani.pl na ekranie FaniPAY > Wpłaty darowizn pojawia się dodatkowa kolumna o nazwie “Zgoda”. Kolumna ta może zawierać:
- zielony “ptaszek” dla osób, które wyraziły zgodę,
- czerwony X dla osób, które nie zaznaczyły zgody,
- brak – dla osób, które dokonały wpłaty wcześniej – zanim uruchomiliście własną zgodę marketingową.

Warto zwrócić uwagę, że nawet jeśli wpłacający nie sfinalizował wpłaty (np. transakcja została przerwana lub zabrakło mu środków na koncie) – zgoda marketingowa jest widoczna i wiążąca.
Zgoda marketingowa jest również widoczna w pliku CSV z danymi wpłat, który każda organizacja korzystająca z FaniPAY może pobrać z poziomu listy wpłat.
Pakiet narzędzi fundraisingowych i nie tylko – specjalnie dla NGO
FaniPAY to system płatności online stworzony specjalnie dla organizacji społecznych – fundacji i stowarzyszeń. Żeby uruchomić wpłaty darowizn na swojej stronie internetowej, nie potrzebujecie programisty, formalności są ograniczone do minimum, a zasady – transparentne. Więcej na stronie fanipay.pl.
Fundacja FaniMani już od 10 lat umożliwia pomaganie wybranej przez darczyńcę organizacji na różne sposoby. Oprócz “Przypominajki” FaniMani – przy pomocy której różne organizacje, szkoły, a także indywidualni podopieczni otrzymały łącznie ponad 6,5 mln zł – dostępne są także inne narzędzia. To nie tylko FaniPAY, lecz także m.in.:
- FaniSEO – darowizny za linki umieszczone na stronie organizacji,
- FaniWEB – łatwe i szybkie w zakładaniu a przy tym całkowicie bezpłatne strony dla NGO,
- materiały promocyjne – gotowe propozycje postów na media społecznościowe na każdy miesiąc.
Z Fundacją FaniMani możecie wnieść do swojej organizacji wiele okazji do pomagania!