gwiazdy youtube Gwiazdy charytatywnie

Wiemy już jak gwiazdy wykorzystują Facebooka w codziennych działaniach i którzy celebryci najchętniej angażują się w akcje charytatywne. A co ze znanymi YouTuberami?

Pod lupę wzięliśmy pięciu najpopularniejszych polskich YouTuberów (według danych Sotrendera). Sprawdzimy czy w ciągu ostatniego roku wspierali akcje charytatywne i czy wspominali o nich w swoich youtube’owych kanałach. Przyjrzyjmy się pięciu vlogerom z największą liczbą subskrypcji.

sotrender-5 youtuberów

1. SA Wardega

Sylwester Wardęga znany jest przede wszystkim z nietypowych akcji, rozgrywanych głównie na ulicach Warszawy, które nierzadko kończyły się zatrzymaniem przez policję. Mimo to, chyba największą rozpoznawalność przyniósł mu prank z psem pająkiem, który stał się najpopularniejszym filmem na YouTube w 2014 roku (obecnie ma ponad 150 milionów wyświetleń).

Na jego profilu pojawił się też film zachęcający do pomocy bezdomnym psom. Video jasno pokazuje, że nie trzeba wiele, by uszczęśliwić zwierzęta w schroniskach. Nie zabrakło oczywiście działań typowych dla znanego YouTubera, związanych z ciekawymi przebraniami. Tym razem on sam wskoczył w przebranie psa i kierował Psiakobusem – podobnym do tego, jaki znamy z filmu “Głupi i głupszy”. Auto doczekało się nawet swojego fanpage’a: https://www.facebook.com/w4rdoge.

Film obejrzało ponad 3,6 mln osób i był on jednocześnie piątym najchętniej oglądanym przez Polaków video w 2015 roku! Wszystkie dochody z reklam zostały przekazane na pomoc zwierzakom w schroniskach i kolejne wyprawy Psiakobusa.


Nie jest to jedyna akcja, w jaką angażował się Wardęga. W 2013 roku, wraz z chłopakami z AbstrachujeTV i przy współpracy z Ceneo, zaangażowali się w odnowienie sali zabaw w domu dziecka.

Popularność zyskał też jego film, w którym – w przebraniu Mikołaja – rozdawał bezdomnym ubrania i posiłki. Fani Wardęgi chwalą go za jego działania związane z pomocą innym. Nie zabrakło jednak głosów krytyki i zarzutów, że znany YouTuber zrobił to tylko po to, by zwiększyć swoją rozpoznawalność.

2. AbstrachujeTV

Filmy nagrywane przez grupę znajomych niemal od początku cieszą się dużą popularnością. Dwa z nich: “Lata 90-te vs dzisiaj” i “W świecie kawalerów” były najchętniej oglądane w Polsce w 2015 roku. Na ich kanale znajdziemy wiele filmów, które w humorystyczny sposób komentują naszą rzeczywistość, poruszają też tematy z życia codziennego, których doświadczył niemal każdy z nas, więc ich niegasnąca popularność nie powinna nikogo dziwić.

Abstrachuje często biorą udział w akcjach sponsorowanych, z wykorzystaniem lokowania produktu w nagrywanych filmach. Okazuje się, że angażują się także w działania charytatywne. Oprócz wspomnianej już współpracy z Ceneo, przyłączyli się również do kampanii społecznej PZU “Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Film promujący akcję ma ponad 2,2 mln wyświetleń!

Chłopaki wsparli też akcję “Zostań aniołem”, organizowaną przez Fundację Robinson, która zachęcała do wspierania programów edukacyjnych i rozwojowych dla młodzieży wkraczającej w dorosłe życie.

3. reZigiusz

Remigiusz Wierzgoń, znany jako reZigiusz, podbił polskiego YouTube’a, opowiadając na swoim kanale o grach komputerowych. Omawia je, testuje, a jego grę możemy obserwować bezpośrednio na ekranach naszych komputerów. Wraz z innymi gamerami urządza też maratony gier.

ReZi znany jest również z przeprowadzenia akcji charytatywnej, w której zebrał 112 tys. złotych dla szpitala dziecięcego. Vloger zadeklarował, że pieniądze za produkty kupione w jego sklepie 31 grudnia 2014 r. zostaną w całości przekazane na Szpital Rehabilitacyjny w Jastrzębiu-Zdroju. Jak sam powiedział “Większość z nas ma się dobrze. Czemu by nie podzielić się fragmentem tej dobroci z ludźmi, którzy jej potrzebują – a dokładnie z dzieciakami”.

Podsumowanie akcji reZi zamieścił na Facebooku już dzień po jej zakończeniu: https://www.facebook.com/263112753768967/posts/762744093805828/. Niesamowite jest to, że reZi opowiedział o niej na swoim kanale 30 grudnia, czyli dzień przed jej rozpoczęciem. Sam później wspominał, że liczył na maksymalnie kilka tysięcy złotych, tym bardziej, że późno poinformował o tym swoich odbiorców. Efekt był rewelacyjny – udział w akcji wzięło blisko 1700 osób! Tak właśnie działa zarówno siła mediów społecznościowych, jak i siła, jaką na co dzień mogą wykorzystać znane osoby!

4. Stuu Games

Stu, podobnie jak reZi, znalazł się w czołówce youtubeowych gamerów. Filmy związane z działalnością dobroczynną znajdziemy na jego drugim kanale Stuu PLUS. W jednym z nich zachęca do kupna charytatywnego kalendarza, w którym znalazło się również jego zdjęcie. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany m.in. na sfinansowanie akcji “Stop bosym stopom”.

Na tym samym kanale znajdziemy również film zachęcający do pomocy psom ze schroniska. Video zostało pozytywnie odebrane wśród odbiorców Stu – zachęcali go nawet do adopcji jednego z psiaków przedstawionych w filmie.

Stu znany jest też z akcji charytatywnej, przeprowadzonej w grudniu 2014 roku, w której zebrano pieniądze dla katowickiego domu dziecka. Zgromadzenie takiej kwoty było możliwe dzięki przeprowadzonemu przez niego 24-godzinnemu livestreamowi, do którego dołączyli się inni znani YouTuberzy i gamerzy. Początkowo zakładano, że uda się uzbierać 50 tys. złotych, jednak pojawiły się problemy techniczne i cel zmniejszono do 20 tysięcy. Mimo wszystko, udało się zgromadzić ponad 30 tys. złotych!

5. 5 Sposobów na…

Kanał prowadzony przez grupę przyjaciół to ogromny zbiór dobrych rad, które każdy z nas może wykorzystać na co dzień. Dowiemy się np. jak własnoręcznie zrobić dekoracje do domu, szybkie przekąski na imprezę oraz do czego możemy wykorzystać gumę do żucia. Na ich profilu znajdziemy mnóstwo filmów poradnikowych, a wśród nich również przygotowane we współpracy z firmami, prowadzącymi akcje promocyjne.

Wśród nich znalazło się video, uświadamiające jak ważne jest bezpieczeństwo na drodze. Kreatywna ekipa wsparła akcję PZU “Aktywne Przejścia”. Oprócz dobrych rad, w filmie nie zabrakło również części edukacyjnej, zwracającej uwagę na to, jak powinny wyglądać bezpieczne przejścia dla pieszych.

Mimo młodego wieku, twórcy internetowi są świadomi konieczności pomagania i wykorzystują swoją popularność do promowania akcji dobroczynnych. Podobnie jak w przypadku gwiazd znanych z pierwszych stron gazet, YouTuberzy i vlogerzy, którzy umiejętnie korzystają z dostępnych narzędzi, mogą przyczynić się nie tylko do poprawy życia innych, ale też zwiększenia świadomości na temat pomagania.

Dane: Sotrender, listopad 2015

Wpis został opublikowany w serwisie NaTemat.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *



FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również