Baza wiedzy / Działalność organizacji non profit

Pozyskanie darczyńców nie jest prostą sprawą, lecz znalezienie kandydatów na fundraiserów może okazać się jeszcze trudniejsze. Często poszukiwania trwają wiele tygodni, mimo wzmożonych działań m.in. w social media. Gdzie zatem szukać, żeby znaleźć? 

Mamy dobrą wiadomość – najlepszych fundraiserów masz w zasięgu ręki. To Twoi wolontariusze! Dlaczego właśnie oni? Już wyjaśniamy 🙂

 

Równorzędne gromadzenie funduszy
(peer-to-peer fundraising)

Peer-to-peer to specyficzna forma crowdfundingu polegająca na zbieraniu funduszy za pomocą kilku mniejszych zbiórek.

 

 

Statystyki pokazują, że fundraising peer-to-peer jest znacznie skuteczniejszy niż klasyczny, prowadzony za pomocą jednej dużej zbiórki. Jedynie 1 na 1 250 wiadomości z prośbą o wsparcie wysłanych bezpośrednio przez organizację skutkuje darowizną. Natomiast 1 na 4 takich wiadomości od fundraiserów peer-to-peer odnosi taki efekt. Spora różnica, prawda?

Zaufanie przede wszystkim

Doświadczenie pokazuje, że peer-to-peer działa jeszcze lepiej, gdy fundraiser jest jednocześnie wolontariuszem organizacji. Powodem jest zwiększone zaufanie, które wywołuje osoba bezpośrednio angażująca się w jej działalność.

Wiedza i czas, czyli mocne strony wolontariuszy

Wolontariusze to osoby, które jak nikt inny wiedzą z jakimi trudnościami mierzy się Twoja organizacja. Doskonale znają jej cele oraz plany i z przyjemnością opowiadają o jej sukcesach. Oprócz tego chętnie poświęcają swój czas, by czynnie pomagać w jej działaniach. Kto zatem lepiej przekona ludzi do przekazania darowizny na rzecz Twojej organizacji jak nie oni?

 

Peer-to-peer to nie wszystko

Wolontariusze mogą pomóc Ci w gromadzeniu funduszy dla Twojej organizacji na dwa różne sposoby. Zaangażuj ich w bieżące starania o środki finansowe prowadzone przez Twoich pracowników  i/lub zachęć ich do prowadzenia własnych zbiórek wśród znajomych, rodziny i współpracowników.

Pamiętaj jednak, że nie możesz polegać wyłącznie na zbiórkach prowadzonych przez wolontariuszy. Dla finansów organizacji non-profit najważniejsze jest docieranie do nowych darczyńców za pośrednictwem wszelkich form komunikacji. Zarówno Ty jak i Twoi wolontariusze powinniście stale poszukiwać nowych możliwości takich jak granty czy partnerzy korporacyjni. Oto kilka rzeczy, które możecie zrobić:

  • zbadajcie nadchodzące możliwości pozyskania dotacji
  • napiszcie i wyślijcie listy lub e-maile z podziękowaniami dla darczyńców
  • zadzwońcie do obecnych i potencjalnych darczyńców
  • zaprojektujcie i udostępnijcie wszystkim fundraiserom materiały promocyjne
  • poszukajcie potencjalnych partnerów korporacyjnych

 

Wolontariusz-fundraiser

Twoi wolontariusze nie muszą być profesjonalnymi copywriterami ani ekspertami od komunikacji i PR, by skutecznie pozyskiwać fundusze dla Twojej organizacji. Wystarczy, że trochę im pomożesz. Jak? Podpowiadamy:

  • wskaż im odpowiednią platformę
    Nie pozwól, by samodzielnie wyszukiwali strony, na których chcą prowadzić zbiórkę. Wywoła to bałagan i będzie wyglądało nieprofesjonalnie. Zwróć uwagę na to, że niektóre platformy pobierają bardzo duże prowizje. Złym pomysłem jest również korzystanie z portali, którym darczyńcy nie ufają. Może to spowodować zmniejszenie ich zaangażowania i niechęć do przekazywania pieniędzy na wybrany przez Twoją organizację cel.
  • zapewnij im szkolenie
    Nikt nie rodzi się z umiejętnością pozyskiwania funduszy. Najlepsi fundraiserzy wciąż się uczą. Zapewnij swoim wolontariuszom szkolenie, które umożliwi im poznanie najnowszych trendów, wskazówek i sztuczek.
  • daj im narzędzia
    Komunikacja powinna być spójna niezależnie od ilości osób, które zbierają pieniądze na Twoją organizację. Przygotuj szablony lub wytyczne dotyczące podstawowych interakcji z darczyńcami, które wolontariusze będą mogli spersonalizować.
  • zaoferuj im swoją przestrzeń
    Pozwól swoim wolontariuszom przyprowadzić przyjaciół, rodzinę i współpracowników do miejsca Waszej działalności. Wielu ludzi chętniej przekaże darowiznę na rzecz Twojej organizacji, gdy zobaczą ciężką pracę, którą Ty i Twój zespół wykonujecie każdego dnia.

 

Gotowy do rozpoczęcia rekrutacji swoich wolontariuszy jako fundraiserów? Jeśli wciąż masz wątpliwości jak się za to zabrać – napisz do nas! Z przyjemnością pomożemy i podpowiemy, na co zwrócić uwagę.

 

źródło: http://www.4agoodcause.com/blog/article-How-to-get-your-volunteers-to-fundraise-for-you.aspx?platform=hootsuite





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »