Wspierać ważne społecznie cele i kampanie można już nie tylko w realu. Coraz większe pole do popisu dają aktywistom media społecznościowe. Sprawdzamy, które akcje charytatywne w 2015 roku przykuły uwagę internautów na dłużej. Czytaj dalej »
Dostaliśmy od Was wiele sygnałów, że wtyczka do przeglądarki Chrome, przypominająca o zakupach przez FaniMani.pl jest dla Was sporym ułatwieniem w codziennych zakupach. Wspominaliście też, że przydałyby się również rozszerzenia do innych przeglądarek i… nareszcie są! Czytaj dalej »
Model 10-tygodniowego dziecka przed narodzeniem jest światowym symbolem ruchu pro-life. W Polsce model nazwano „Jasiem”. Czytaj dalej »
Fundacja IRMA została powołana do życia w grudniu 2012 roku. Głównym celem założenia organizacji było i jest stworzenie i wyszkolenie profesjonalnie działającej grupy ratowniczej z psami poszukiwawczymi, aby nieść pomoc osobom zaginionym – Jednostki Poszukiwawczo- Ratowniczej IRMA. Czytaj dalej »
Nie masz jeszcze planów na walentynki? A może masz ich tyle, że nie wiesz, którą opcję wybrać? Odpowiedz na kilka prostych pytań i dowiedz się, jak i z kim spędzisz ten dzień! Powodzenia! Czytaj dalej »
Wypełniając PIT, mamy dwie możliwości dotyczące wsparcia organizacji społecznych. Jedną z nich jet przekazanie 1,5% podatku na rzecz OPP, a drugą odliczenie darowizny na cele charytatywne. Oba pojęcia są często ze sobą mylone, dlatego wyjaśniamy, czym różni się jedno od drugiego. Czytaj dalej »
Zbliżają się walentynki, czyli święto zakochanych. Dla jednych jest to długo wyczekiwany dzień, a dla innych wymyślone “święto”, o którym chcą jak najszybciej zapomnieć. A gdyby tak ten dzień spędzić z ulubionym zwierzakiem? (i nie mamy na myśli dawania pupila w prezencie) Sprawdzamy, jakie korzyści się za tym kryją i co takiego zwierzak ma w sobie, czego (czasem) brakuje twojej drugiej połówce. 1. Zawsze cieszy...
Czytaj dalej Czytaj dalej »
W 2014 roku wpływy z tytułu jednego procenta podatku sięgnęły 557,6 mln złotych. Nic dziwnego, że wielu z podatników zastanawia się, na co organizacje przeznaczają pozyskane w ten sposób fundusze. Odpowiedź z pozoru wydaje się oczywista – na działalność społeczną. Sprawdzamy, co przeważnie finansuje się z odliczeń. Czytaj dalej »
Jan Kawalec, prezes Stowarzyszenia Rodzin Chorych na Zespół Marfana zwraca uwagę na to, że utarło się powiedzenie, że ten, kto domaga się pomocy to “roszczeniowiec”. Zauważamy jedynie osoby z widocznymi objawami niepełnosprawności. Zastanawiające jest to, czy możemy pomóc osobie, która jeszcze nie została rozpoznana jako osoba chora. Czytaj dalej »
Organizacje pożytku publicznego od 2004 roku mogą starać się o wpływy z tytułu jednego procenta. Przypominamy więc ideę tego przedsięwzięcia i sprawdzamy, co się zmieniło przez dwanaście lat. Czytaj dalej »
Założeniem crowdfundingu jest finansowanie projektów, celów czy inicjatyw przez społeczność. Wspieranie społecznościowe, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, znane jest od wielu lat i z powodzeniem wykorzystywane jest do finansowania nietuzinkowych pomysłów czy szczytnych celów. Czytaj dalej »
Od przygotowywanego rokrocznie planu dochodów i wydatków zależą możliwości działań trzeciego sektora. Warto zatem bliżej przyjrzeć się najpopularniejszym źródłom dochodu organizacji w Polsce. Sprawdzamy, gdzie w budżecie przypada miejsce dla dochodów z 1%. Czytaj dalej »
Coraz więcej Polaków przekazuje 1% podatku na rzecz organizacji społecznych. Tymczasem trzeci sektor skutecznie przekonuje potencjalnych darczyńców do przekazania części swojego podatku konkretnej organizacji. Podstawą działań NGO w tym zakresie jest kampania informacyjna związana z 1%. Podpowiadamy, o czym pamiętać, planując jej poszczególne etapy. Czytaj dalej »