Marketingowa wędka na darowizny Baza wiedzy

Darowizny od zakupów online to narzędzie, dzięki któremu w łatwy sposób zarejestrowana na FaniMani.pl organizacja lub jej podopieczny może pozyskać finansowe wsparcie. Łatwy sposób – co to tak naprawdę oznacza? Organizacja rejestruje się bezpłatnie (proces trwa około 5 minut) i od razu może zbierać darowizny. Jednak aby na koncie zgromadziła się satysfakcjonująca kwota, należy zadbać o grono osób wspierających. Łatwość w tym narzędziu polega także na tym, że wspierającego nie prosimy o jego własne pieniądze a jedynie o kliknięcie: „Aktywuj darowiznę”. To wiele upraszcza – prawda? Pieniądze, które przekazywane są jako darowizny pochodzą z zysków sklepów internetowych – partnerów FaniMani, których jest już ponad 1600.

Bez aktywnego zapraszania nie ma pomagania!

Główną aktywność, jaką zarejestrowana organizacja ma do wykonania aby zbierać darowizny, to budowanie społeczności osób wspierających. Im więcej zakupowych wspierających, tym więcej darowizn i tym większa suma kwartalnej wypłaty. Osoby będące użytkownikami serwisu FaniMani, które raz przekonają się, że rzeczywiście nic nie dopłacają do swoich zakupów a przy tym mogą wspierać ważne inicjatywy, zwykle zostają już na stałe. Warto jednak aby organizacja starała się poszerzać grono tych „ambasadorów”. Często zdarza się, że osoba, która zrozumie ideę darowizn od zakupów online, chętnie dzieli się informacją i poleca tę formę pomagania znajomym. Dodatkowo, entuzjazm osoby zapraszającej nagradzany jest w programie zapraszania do pomagania. Dzięki niemu organizacja może otrzymać extra 5 zł za nowo zarejestrowanego wspierającego a nawet 2x 5 zł! Więcej o tym tutaj: https://pomoc.fanimani.pl/dla-uzytkownika/jak-dziala-fanimani/jak-zaprosic-znajomych-do-fanimani-i-podarowac-5zl-wspieranej-przez-siebie-organizacji/

Wiedza na wyciągnięcie ręki

A jak docierać do nowych wspierających? – Pomysłów na to gdzie i jak prosić o pomoc jest bez liku. Wiele podpowiedzi udzielają eksperci fundraisingu podczas webinarów i szkoleń Akademii NGO FaniMani. Nagrania wszystkich spotkań dostępne są bezpłatnie tutaj: https://akademia.fanimani.pl/materialy/

Marketing – to tylko brzmi tak groźnie

W FaniMani mamy świadomość, że organizacje realizując swoje ważne cele, nie zawsze dysponują zasobami aby zajmować się stroną marketingową, graficzną, copywriterską czy programistyczną. Szczególnie dotyczy to małych organizacji lub nieformalnych grup działających prospołecznie. Dlatego Fundacja FaniMani wychodząc naprzeciw tym problematycznym kwestiom, dba o dostarczanie kolejnych instrumentów, zdejmujących „ciężar z barków” organizacji. Co miesiąc na stronie FaniMani: https://fanimani.pl/materialy/ pojawiają się nowe zestawy grafik, infografik, wideo, animacji, treści wpisów, maili, wiadomości, itp.

Canva dla NGO

Pośród materiałów do promocji udostępniane są, przygotowane przez zespół FaniMani szablony Canva. Są to pliki, które w łatwy sposób można edytować, nie modyfikując przy tym pliku źródłowego. Jest to ułatwienie dla tych, którzy chcą zindywidualizować materiały graficzne i dodać im własny sznyt, kolorystykę, swoje zdjęcia, zmienić układ, font itd. Należy przy tym wspomnieć, że organizacje pozarządowe mają możliwość korzystania z wersji Canva PRO z dostępem do funkcji premium, zupełnie bezpłatnie. Tutaj link do źródła:  https://www.canva.com/pl_pl/canva-dla-organzacji-non-profit/.

Dziecinnie prosta edycja

Praca w Canvie jest bardzo intuicyjna a podstaw pracy z szablonami można nauczyć się oglądając 6-minutowe wideo: https://www.youtube.com/watch?v=Bzpe8kVHTBc. Serwis FaniMani z pełną świadomością udostępnia materiały Canva w formie otwartej, aby organizacje mogły wygodnie i według własnego uznania skorzystać z pomysłów, elementów brandingu. Organizacja nie musi pytać o zgodę na modyfikacje grafik lub użycie logo FaniMani w stworzonym przez siebie od podstaw materiale graficznym, mającym na celu promowanie darowizn od zakupów online z FaniMani.

Staramy się o zasięgi w mediach społecznościowych

Sposobem na zwiększanie wyświetleń i wzbudzanie zainteresowania w mediach społecznościowych jest większa ilość reakcji, lajków i komentarzy. Oganizacje, które udostępniają w social mediach materiały i wzmiankują do FaniMani, mogą liczyć na reakcje zwrotne, lajki, serduszka, wzmianki o profilu i pozytywne komentarze. W ten sposób współdziałając z FaniMani, organizacje mogą osiągać większe niż zazwyczaj zasięgi organiczne. A co za tym idzie informacja o potrzebnym wsparciu dociera do większego grona odbiorców.

Informacja źródłem sukcesu

Najłatwiejszy sposób jak wyjaśnić zasady działania darowizn od zakupów online i jednocześnie najkrótsza ścieżka do odnalezienia danej organizacji w serwisie FaniMani.pl, to udostępnianie bezpośredniego linka do jej profilu. Każda zarejestrowana na FaniMani.pl organizacja posiada swój indywidualny link. Aby o tym nie zapomnieć w trakcie publikowania wpisu lub wysyłania maila, proponowane na stronie https://fanimani.pl/materialy/ treści wpisów zawierają już automatycznie wygenerowany link do profilu danej organizacji. Dlaczego link ten jest tak ważny? – Ponieważ na stronie profilowej znajdują się wszelkie potrzebne informacje, aby zacząć pomagać. Profil zaprojektowany jest tak, aby intuicyjnie poprowadzić nowego użytkownika „za rękę”. Ponadto osoba rejestrująca się na profilu danej organizacji automatycznie ma przypisywaną tę a nie inną organizację do wspierania. Dzięki temu zmniejszana jest ilość kliknięć i czasu poświęcanego na rejestrację. 


I tym samym, życie fundraisera z marketingową wędką FaniMani staje się prostsze! 🙂




Autor:

Małgorzata Kurek

Artysta plastyk, dizajner, grafik komputerowy. W Fundacji FaniMani odpowiada za komunikację wizualną oraz marketing





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również