jak zwiększyć liczbę darczyńców? Działalność organizacji non profit / Poradnik / Promocja non-profit w internecie

Twoja organizacja potrzebuje wsparcia, ale nie masz pomysłu, jak aktywizować innych do pomocy? Przygotowaliśmy listę działań, które pomogą ci dotrzeć do jeszcze większej liczby zaangażowanych wspieraczy.

Obecność twojej organizacji w internecie to niemal obowiązkowy element, jeśli zależy ci na prowadzeniu skutecznych działań. Wykorzystaj dostępne narzędzia, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o możliwośći wsparcia twojej organizacji. Jak to zrobić?

1. Wpisy w social media

Coraz więcej organizacji prowadzi profile w serwisach społecznościowych, a największym zainteresowaniem cieszy się Facebook. Jeśli prowadzisz działania w tym serwisie – wyznacz sobie dzień, w którym np. raz w tygodniu będziesz przypominać fanom o możliwości wspierania waszej organizacji. Nie zapomnij o dodaniu odnośnika, kierującego do jej profilu w serwisie FaniMani. Link ma formę i znajdziesz go w profilu organizacji po zalogowaniu: www.fanimani.pl/zbieramy/nazwa-twojej-organizacji

Możesz również ustawić zdjęcie w tle z informacją o możliwości wspierania podczas zakupów online oraz od czasu do czasu dodawać we wpisach grafiki z zachętą do przekazywania darowizn w taki własnie sposób. Jeśli w twoim zespole brakuje osób z umiejętnościami graficznymi, skorzystaj z gotowych materiałów.

Kolejnym – równie dobrym – pomysłem jest też utworzenie wydarzenia, w którym zamieścisz krótką instrukcję robienia zakupów przez FaniMani. W wydarzeniu również możesz publikować wpisy z dodatkowymi informacjami, więc osoby, które do niego dołączą będą otrzymywały stałe przypomnienia o możliwości wspierania.

Możesz też zainstalować zakładkę na Facebooku, pozwalającą na bezpośrednie przekierowanie fanów na profil twojej organizacji w serwisie FaniMani.

Zobacz również: Jak zainstalować dedykowaną zakładkę na Facebooku?

Podobne działania możesz prowadzić w innych serwisach społecznościowych – dodawaj tweety na Twitterze lub np. graficzne informacje na Instagramie, Pintereście, a nawet krótkie animacje na YouTube. Sposobów jest wiele, wszystko zależy od możliwości twojej organizacji oraz od tego, czy w waszym zespole znajdują się osoby, które mogą zająć się promocją waszych działań w internecie.

2. Siła maili

Jeśli posiadasz bazę maili i prowadzisz wysyłkę newsletterów, przypomnij swoim sympatykom od czasu do czasu o wspieraniu przez FaniMani.

Dobrym rozwiązaniem jest również dodanie informacji z linkiem do profilu twojej organizacji w stopce maila – dzięki temu każdy, kto otrzyma od was wiadomość, zobaczy taką informację. Stopkę możesz też skonfigurować na swoim prywatnym mailu – może tak zrobić każdy członek waszej organizacji, zwiększycie dzięki temu szanse na dotarcie do większego grona odbiorców. Proste, prawda? 🙂

Pomagaj z kanapy przy okazji zakupów online

  • Za darmo!
  • 100 sklepów internetowych
  • 4600 organizacji społecznych
  • Dostęp do historii darowizn
Zobacz jak to działa

3. Informacja na stronie www

Twoja organizacja prowadzi stronę internetową lub przynajmniej bloga? Świetnie! To również bardzo dobry pomysł na dotarcie do odbiorców z informacją o obecności organizacji na FaniMani. Umieść na stronie bannery reklamowe z krótką informacją o tym, jak można wspierać podczas codziennych zakupów oraz z odnośnikiem do twojej organizacji w serwisie FaniMani. Przykładowe bannery znajdziesz na naszej stronie: klik.

Na blogu możesz też co jakiś czas przypominać o FaniMani we wpisach lub nawiązywać tematycznie do pomagania online i jako jeden z przykładów wymienić możliwość wspierania podczas zakupów.

4. Fora internetowe

Jeśli udzielasz się na forach internetowych, szczególnie związanych z waszą działalnością, również możesz ustawić w stopce wiadomość o wspieraniu twojej organizacji, ale tylko na tych forach, na których regulamin na to pozwala. Możesz też zamieszczać raz na jakiś czas taką informację w treści twojego wpisu – uważaj jednak, aby uniknąć spamowania. Moderatorzy mogą wówczas zablokować twój profil. Pamiętaj więc o umiarze 🙂

5. Działania offline

Twoja organizacja może też zorganizować wydarzenie czy spotkanie, na którym przy okazji możecie rozdać ulotki, wizytówki lub porozwieszać plakaty z informacją o obecności waszej organizacji w serwisie FaniMani i możliwością wspierania jej podczas codziennych zakupów online. Wzory takich materiałów znajdziesz tutaj.

Im więcej osób dowie się o możliwości pomocy, która nic nie kosztuje, tym większa szansa, że zdobędziesz wiernych wspieraczy, którzy z chęcią będą wspierać twoją organizację podczas każdych zakupów online.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *



FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również