
Twoja organizacja potrzebuje wsparcia, ale nie masz pomysłu, jak aktywizować innych do pomocy? Przygotowaliśmy listę działań, które pomogą ci dotrzeć do jeszcze większej liczby zaangażowanych wspieraczy.
Obecność twojej organizacji w internecie to niemal obowiązkowy element, jeśli zależy ci na prowadzeniu skutecznych działań. Wykorzystaj dostępne narzędzia, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o możliwośći wsparcia twojej organizacji. Jak to zrobić?
1. Wpisy w social media
Coraz więcej organizacji prowadzi profile w serwisach społecznościowych, a największym zainteresowaniem cieszy się Facebook. Jeśli prowadzisz działania w tym serwisie – wyznacz sobie dzień, w którym np. raz w tygodniu będziesz przypominać fanom o możliwości wspierania waszej organizacji. Nie zapomnij o dodaniu odnośnika, kierującego do jej profilu w serwisie FaniMani. Link ma formę i znajdziesz go w profilu organizacji po zalogowaniu: www.fanimani.pl/zbieramy/nazwa-twojej-organizacji
Możesz również ustawić zdjęcie w tle z informacją o możliwości wspierania podczas zakupów online oraz od czasu do czasu dodawać we wpisach grafiki z zachętą do przekazywania darowizn w taki własnie sposób. Jeśli w twoim zespole brakuje osób z umiejętnościami graficznymi, skorzystaj z gotowych materiałów.
Kolejnym – równie dobrym – pomysłem jest też utworzenie wydarzenia, w którym zamieścisz krótką instrukcję robienia zakupów przez FaniMani. W wydarzeniu również możesz publikować wpisy z dodatkowymi informacjami, więc osoby, które do niego dołączą będą otrzymywały stałe przypomnienia o możliwości wspierania.
Możesz też zainstalować zakładkę na Facebooku, pozwalającą na bezpośrednie przekierowanie fanów na profil twojej organizacji w serwisie FaniMani.
Zobacz również: Jak zainstalować dedykowaną zakładkę na Facebooku?
Podobne działania możesz prowadzić w innych serwisach społecznościowych – dodawaj tweety na Twitterze lub np. graficzne informacje na Instagramie, Pintereście, a nawet krótkie animacje na YouTube. Sposobów jest wiele, wszystko zależy od możliwości twojej organizacji oraz od tego, czy w waszym zespole znajdują się osoby, które mogą zająć się promocją waszych działań w internecie.
2. Siła maili
Jeśli posiadasz bazę maili i prowadzisz wysyłkę newsletterów, przypomnij swoim sympatykom od czasu do czasu o wspieraniu przez FaniMani.
Dobrym rozwiązaniem jest również dodanie informacji z linkiem do profilu twojej organizacji w stopce maila – dzięki temu każdy, kto otrzyma od was wiadomość, zobaczy taką informację. Stopkę możesz też skonfigurować na swoim prywatnym mailu – może tak zrobić każdy członek waszej organizacji, zwiększycie dzięki temu szanse na dotarcie do większego grona odbiorców. Proste, prawda? 🙂

Pomagaj z kanapy przy okazji zakupów online
- Za darmo!
- 1600 sklepów internetowych
- 7600 organizacji społecznych
- Dostęp do historii darowizn

3. Informacja na stronie www
Twoja organizacja prowadzi stronę internetową lub przynajmniej bloga? Świetnie! To również bardzo dobry pomysł na dotarcie do odbiorców z informacją o obecności organizacji na FaniMani. Umieść na stronie bannery reklamowe z krótką informacją o tym, jak można wspierać podczas codziennych zakupów oraz z odnośnikiem do twojej organizacji w serwisie FaniMani. Przykładowe bannery znajdziesz na naszej stronie: klik.
Na blogu możesz też co jakiś czas przypominać o FaniMani we wpisach lub nawiązywać tematycznie do pomagania online i jako jeden z przykładów wymienić możliwość wspierania podczas zakupów.
4. Fora internetowe
Jeśli udzielasz się na forach internetowych, szczególnie związanych z waszą działalnością, również możesz ustawić w stopce wiadomość o wspieraniu twojej organizacji, ale tylko na tych forach, na których regulamin na to pozwala. Możesz też zamieszczać raz na jakiś czas taką informację w treści twojego wpisu – uważaj jednak, aby uniknąć spamowania. Moderatorzy mogą wówczas zablokować twój profil. Pamiętaj więc o umiarze 🙂
5. Działania offline
Twoja organizacja może też zorganizować wydarzenie czy spotkanie, na którym przy okazji możecie rozdać ulotki, wizytówki lub porozwieszać plakaty z informacją o obecności waszej organizacji w serwisie FaniMani i możliwością wspierania jej podczas codziennych zakupów online. Wzory takich materiałów znajdziesz tutaj.
Im więcej osób dowie się o możliwości pomocy, która nic nie kosztuje, tym większa szansa, że zdobędziesz wiernych wspieraczy, którzy z chęcią będą wspierać twoją organizację podczas każdych zakupów online.