Przydatne narzędzia do Twittera Poradnik / Promocja non-profit w internecie

Po lekturze poprzednich części wiesz już jakie funkcjonalności znajdują się na Twitterze, wiesz też jak prowadzić skuteczne działania w tym serwisie. Czas więc na poznanie kilku przydatnych narzędzi, dzięki którym prowadzenie profilu (lub kilku profili) będzie dużo łatwiejsze i przyjemniejsze. Zaczynajmy!

1. Twitter Analytics

Pierwszym narzędziem, z którego powinien korzystać aktywny twitterowicz są statystyki profilu. Dostępne są one dla każdego, bez względu na to czy prowadzimy profil firmowy czy osobisty. Jak je wyświetlić? Wystarczy, że klikniesz na ikonę profilu w prawym górnym rogu i wybierzesz “Statystyki”. Możesz też po prostu wpisać w wyszukiwarce adres: analytics.twitter.com.

W statystykach znajdziesz podsumowanie każdego miesiąca oraz dane z ostatnich 28 dni. Znajdziesz wśród nich informacje o liczbie dodanych tweetów, ich zasięgu, liczbie obserwujących oraz liczbie odwiedzin profilu i wzmianek. Zobaczysz też, które tweety osiągnęły najlepsze wyniki. Warto więc zaglądać tu od czasu do czasu i sprawdzać, jaką skuteczność mają wasze działania.

2. Wyszukiwanie zaawansowane

Zaawansowana wyszukiwarka Twittera, o której wspominaliśmy w poprzedniej części jest niezwykle przydatna i radzi sobie naprawdę dobrze. Możemy nie tylko wyszukać konkretne słowa kluczowe i hashtagi, ale też wykluczyć dane frazy. Wyszukiwarka pozwala też na wybranie nacechowania szukanych tweetów, lokalizacji oraz na uwzględnienie tweetów podanych dalej. Dzięki temu możemy znaleźć tweety dokładnie związane z naszymi zainteresowaniami.

Zaawansowaną wyszukiwarkę znajdziesz pod linkiem: https://twitter.com/search-advanced

3. TweetDeck

Kolejnym, niezwykle przydatnym narzędziem jest TweetDeck, czyli aplikacja ułatwiająca prowadzenie jednego lub kilku profili na Facebooku. Ogromnym ułatwieniem jest wyświetlanie kilku kolumn z Twittera w jednym oknie przeglądarki. Nawet, gdy obsługujemy tylko jeden profil, jednocześnie możemy sprawdzić aktualności, wiadomości, powiadomienia, wzmianki, aktywność, ulubione tweety, listy i inne.

Co więcej, TweetDeck pozwala na planowanie wpisów, co znacznie ułatwia prowadzenie profilu. Mimo, że Twitter jest serwisem, w którym wszystko dzieje się tu i teraz, czasem opcja planowania postów okazuje się bardzo przydatna – na przykład, gdy mamy ważny komunikat do przekazania i chcemy przypominać o nim w różnych porach dnia.

4. Aplikacja Twitter na smartfonie

Prowadzenie profilu na Twitterze może wydawać się czasochłonne, jednak – jeśli pracujesz przy komputerze – wystarczy, że od czasu do czasu zajrzysz do serwisu, sprawdzisz powiadomienia, dodasz nowe tweety czy skomentujesz wpisy innych. Pomocna może okazać się również aplikacja mobilna, która za każdym razem powiadomi cię o nowych interakcjach. Aplikacja wysyła również powiadomienia dotyczące popularnych tweetów wśród obserwowanych przez ciebie profili. Będziesz więc na bieżąco nie tylko z interakcją pod waszymi tweetami, ale też z tymi, które polecane są przez innych.

Jej kolejną zaletą jest możliwość dodania kilku profili i łatwe nawigowanie między nimi. Jeśli podłączymy kilka kont, będziemy otrzymywać powiadomienia z każdego z nich – dzięki temu nic nam nie umknie.

Aplikacja dostępna jest na różne systemy operacyjne: Android, iOS oraz Windows.

5. Emoji

Emoji, czyli kolorowe ikony używane z chęcią przez przedstawicieli młodszego pokolenia w codziennej komunikacji, zyskały dużą popularność również na Twitterze. Nie są one jednak częścią serwisu – aby z nich korzystać, konieczne jest pobranie aplikacji Emoji na urządzenie mobilne.

Jeśli korzystamy z Twittera w przeglądarce internetowej, warto zainstalować wtyczki, np. Emoji Input do Chrome czy Emoji Helper do Firefoxa. Wystarczy skopiować wybraną ikonę i wkleić ją do treści wpisu.

6. Click to tweet

Click to tweet to świetne narzędzie, pomagające promować tworzone przez nas treści. Umożliwia ono dodanie na blogu lub stronie www elementu, pozwalającego na umieszczenie zacytowanego fragmentu na Twitterze. Sami dostosowujemy treść wpisu oraz wygląd ramki widocznej na stronie, która może wyglądać na przykład tak, jak poniżej:

[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-both” width=”600px” height=”” background_color=”#e0e0e0″ border_width=”1″ border_color=”#dddddd” inside_shadow=”false” ]Trzecia i ostatnia część poradnika dla #nonprofitPL: Jak działać na Twitterze? http://bit.ly/1iyyd7ETweet: Trzecia i ostatnia część poradnika dla #nonprofitPL: Jak działać na Twitterze?  http://bit.ly/1iyyd7E via @fanimani_pl[/dropshadowbox]

W jednym tekście możemy dodać kilka boxów przeznaczonych do tweetnięcia, dzięki czemu zwiększymy szansę na dotarcie treści do większej liczby odbiorców. Po zalogowaniu się na stronie, możemy też śledzić statystyki danego tweeta.

7. First Tweet – kto jako pierwszy opublikował tweeta z daną informacją?

Popularne informacje rozchodzą się w sieci w szybkim tempie, więc czasem trudno odgadnąć, kto właściwie dodał danego tweeta jako pierwszy. Serwis ctrlq.org/first/ umożliwia wyszukanie takiej informacji. Wystarczy wpisać szukaną frazę lub po prostu wkleić link danej wiadomości i po kilku sekundach otrzymamy wynik.

8. Tweriod

Jaki jest najlepszy czas publikowania tweetów? Kiedy twoje posty docierają do największej liczby odbiorców? Odpowiedzi znajdziesz dzięki aplikacji Tweriod.

Wystarczy zalogować się na stronie www.tweriod.com i poczekać na wyniki. Jeśli logujemy się po raz pierwszy, analiza może zająć ponad godzinę, w zależności od liczby followersów.

Korzystasz jeszcze z jakichś innych aplikacji? Podziel się nimi w komentarzach.

Zobacz również:



Comments

  1. Marek Jary Says: 6 lutego, 2018 at 4:20 pm

    Witam. Mam takie pytanie, jak należy osadzić link, by nie wyświetlał się jako link, a jako artykuł ze zdjęciem i tytułem, którego dotyczy? Mam nadzieję, że pytanie jest zrozumiałe 🙂

Comments are closed.



FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również