Aktualności / Narzędzia dla organizacji

W październiku 2018 roku wystartowała polska edycja ogólnoświatowego ruchu #GivingTuesday. Jego liderem w Polsce jest Fundacja FaniMani.

GivingTuesday to inicjatywa społeczna, prowadzona z wykorzystaniem nieograniczonej mocy przekazywania informacji, jaką daje Internet. Ma ona na celu wzmacnianie postawy dzielenia się wśród społeczeństw na całym świecie. Dzięki niej każdy wtorek może stać się “dobrym wtorkiem” poprzez nasze zaangażowanie w problemy społeczne i dzielenie się tym, co możemy dać od siebie.

Obecnie #GivingTuesday łączy ze sobą: 150 krajów, ponad 300 mln dolarów dokonanych wpłat online i 21.7 mld wyświetleń w social media. #GivingTuesday w USA obchodzone jest tylko 1 dzień w roku, w Indiach i Meksyku jest to 1 tydzień w roku. W Polsce chcemy, aby to był każdy wtorek.

Ideą #GivingTuesday jest dawanie i dzielenie się, nie tylko środkami finansowymi, ale również wartościami niematerialnymi, takimi jak zaangażowanie, wiedza, doświadczenie, umiejętności czy poświęcony komuś czas. Mogą to być również nowoczesne środki, jak choćby zasięg naszego własnego profilu w social media. Niezależnie od zasobności portfela, każdego z nas stać na dzielenie się i zawsze mamy coś, co możemy podarować drugiemu człowiekowi. Jedyne, co nas ogranicza w pomaganiu, to nasza własna wyobraźnia.

27 listopada przypada ogólnoświatowe święto dzielenia się, które w tym roku będziemy po raz pierwszy oficjalnie obchodzić również w Polsce. Będzie to święto odwagi pomagania i dzielenia się tym, co robimy dla innych.

Pierwszym polskim beneficjentem inicjatywy #GivingTuesday jest Fundacja Rozwoju Talentów.  Jej misją jest dawanie młodym ludziom lepszych szans na przyszłość. Przez 10 lat swojej działalności Fundacja wsparła ponad 10 000 osób łączną kwotą 1,5 miliona zł darowizn.

W ramach akcji #GivingTuesdayPL Fundacja Rozwoju Talentów prowadzi zbiórkę na Fundusz Stypendialny dla Talentów oraz zbiórkę w ramach akcji społecznej ExcelDay™.

Innym przykładem działań prowadzonych w ramach #GivingTuesday w Polsce są wspólne akcje PAH i CiscoOrganizowane na Twitterze akcje polegają na tym, że za każdy retweet tweeta CiSCO Polska Akcja Humanitarna otrzymuje 1 dolara. W 2016 roku udało się w ten sposób zebrać 4 tysiące dolarów dla PAH.

W związku z #GivingTuesday działa też akcja #MyGivingStory, zachęcająca do podzielenia się swoją historią związaną z pomaganiem. Jej celem jest promowanie idei pomagania i samej inicjatywy #GivingTuesday. #MyGivingStory to przekonanie, że każdy z nas ma coś, czym może podzielić.

Jeśli idea pomagania jest Tobie bliska, koniecznie bądź z nami 27 listopada, kiedy będziemy wspólnie obchodzić święto dzielenia się w ramach #GivingTuesday.

 

Dowiedz się więcej: https://givingtuesdaypl.org/

GivingTuesdayPL na Facebooku:  https://www.facebook.com/GivingTuesdayPL/





FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również