Darowizny od zakupów online
Efekt kuli śnieżnej najlepiej obrazuje potęgę darowizn od zakupów online. Dodatkowe środki finansowe są na wyciągnięcie ręki.
Więcej komunikacji + więcej Wspierających = więcej darowizn od zakupów online dla Twojej organizacji. Aby zwiększyć wartość bezpłatnych darowizny od zakupów online, kluczowe jest zaangażowanie dużej liczby osób. Im więcej osób zainstaluje rozszerzenie FaniMani lub aplikację mobilną, tym więcej wsparcia trafi do Twojej organizacji, bez dodatkowych kosztów.
Sprawdź do kogo warto wysłać informację.
| Rodzaj grupy | Poziom trudności | Efektywność | Gdzie komunikować | |
| 1 | WEWNĄTRZ ORGANIZACJI
Wolontariusze czy pracownicy organizacji chcą pomagać. Trzeba dać im znać jak mogą to robić Dobra rada: |
Łatwy
Znacie się, działacie wspólnie, zależy Wam na tych samych celach, czyli pomocy Waszej organizacji |
Wysoka
Wolontariuszom czy pracownikom zależy na wsparciu Waszej organizacji, tak samo jak Tobie |
E-mail – przykład
Komunikator (np. Messenger, WhatsApp, SMS) – przykłady treści Spotkania stacjonarne Wewnętrzny instruktaż krok po kroku (tutorial) – przykład |
| 2 | ZNAJOMI I RODZINA
Chcą Cię wspierać w działaniu społecznym, bo widzą jakie to dla Ciebie ważne. Prośba z Twojej strony będzie dla nich naturalna |
Łatwy
Ty ich znasz, oni znają Ciebie |
Umiarkowana
Czasem trzeba przypomnieć się i poprosić raz jeszcze |
Komunikator (np. Messenger, WhatsApp, SMS) – propozycja treści Spotkania stacjonarne |
| 3 | DARCZYŃCY ORGANIZACJI
Osoby, które znają działania, misję i ideę organizacji. Czasem wystarczy tylko poprosić o bezpłatną pomoc |
Średni
Trzeba dobrze przemyśleć komunikat oraz wybrać odpowiedni czas (miesiąc czy dzień tygodnia) |
Umiarkowana
Czasem trzeba przypomnieć się kilka razy i poprosić raz jeszcze jednak przynosi to pozytywny efekt |
E-mail do darczyńców jest tutaj Komunikator (np. Messenger, WhatsApp) – propozycja treści Spotkania online Spotkania stacjonarne |
| 4 | SPONSORZY BIZNESOWI (FIRMY)
Bardzo chcą pomagać, ale w pewnym momencie kończy się budżet i mają związane ręce. Nic bardziej mylnego. Mogą bez kosztów robić zakupy firmowe online i pomagać w dalszym ciągu |
Trudny
Trzeba porozmawiać osobiście z osobami kompetentnymi w firmie. Uzyskać zgodę oraz wdrożyć pracownika, który jest odpowiedzialny za zakupy firmowe |
Wysoka
Firmowe zakupy to bardzo duży potencjał. Przedsiębiorstwa kupują m.in. dużą ilość artykułów biurowych, jedzenia czy rezerwują wyjazdy służbowe przez Internet. Firmy mogą założyć własną Społeczność online |
Spotkania stacjonarne Spotkania online E-mail ws. społeczności znajdziesz tutaj |
| 5 | UŻYTKOWNICY STRONY INTERNETOWEJ
Bo ważne informacje warto, aby znajdowały się od razu w widocznym miejscu |
Łatwy
Merytoryczna informacja oraz wysuwane banery na stronę www są już przygotowane tutaj |
Wysoka
Jeśli informacja pojawi się na głównej stronie w widocznym miejscu jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że osoby odwiedzające stronę będą zainteresowane tematem |
Strona internetowa organizacji |
| 6 | FANI I OBSERWUJĄCY NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Macie ich konkretną liczbę, a oni czekają na posty, rolki oraz informacje od swojej ulubionej organizacji społecznej |
Łatwy
Gotowe grafiki, filmy czy animacje z logotypem organizacji są już gotowe + treści postów również. Wszystko w jednym miejscu tutaj |
Średnia
Z uwagi na obcinanie zasięgów postów organicznych, dobrym rozwiązaniem jest regularna komunikacja min. raz w tygodniu czy płatna kampania reklamowa (post sponsorowany) |
Facebook + grupy na FB X (Twitter) TikTok YouTube |
Warto zadziałać z komunikacją już teraz, aby Wasza kula śnieżna w postaci darowizn od zakupów online była jak największa.