promocja nonprofit Promocja non-profit w internecie

Internet zrewolucjonizował komunikację, stwarzając jednocześnie nieograniczone pole do popisu dla marketingowców. Sposobów na skuteczną promocję w Internecie jest wiele – dziś przedstawiamy te szczególnie warte polecenia dla organizacji społecznych.

 

Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że działania promocyjne online to obowiązkowy element każdego przedsięwzięcia – także o charakterze społecznym. Internet pozwala wyróżnić swoją markę, efektywnie informować o prowadzonych akcjach i budować pożądany wizerunek. Po ustaleniu najważniejszych celów komunikacji nie pozostaje nic innego, jak dziarskim krokiem przejść do konkretnych działań! Poznajcie 5 kroków do skutecznej komunikacji w Internecie.

 

1. Atrakcyjna strona www

Czyli pierwsza i najważniejsza wizytówka organizacji w Internecie. Jaka powinna być profesjonalna witryna? Przede wszystkim przejrzysta i intuicyjna. Warto oczywiście zaintrygować internautę oryginalnym designem i treścią, ale też maksymalnie ułatwić mu przeglądanie witryny. Łatwa nawigacja, proste menu i dostosowanie strony do specyfiki urządzeń mobilnych to najkrótsza droga do zrobienia na odbiorcach dobrego wrażenia i odniesienia wizerunkowego sukcesu.

 

Do postawienia strony www możemy wykorzystać bezpłatny generator (jak WIX czy Weebly) lub poprosić o pomoc programistę. Koniecznym elementem strategii promocyjnej na stronie jest dbanie o jakość publikowanych materiałów oraz jej regularna aktualizacja.

 

2. Inspirujący blog

Blogowanie stało się aktualnie nie tylko modne, ale i niezbędne w komunikacji z nowoczesnym odbiorcą (o najciekawszych blogach non profit przeczytasz TU). Poprzez ten kanał komunikacji możemy nie tylko w luźniejszym tonie informować sympatyków o naszej działalności, dzielić się opiniami, ale też wpływać na pozycjonowanie naszej organizacji w wyszukiwarce Google. Posty tworzone na blogu można z łatwością udostępniać w mediach społecznościowych. Blogując, warto zadbać o atrakcyjne zdjęcia, grafiki i filmiki.

 

3. Aktywne profile w mediach społecznościowych

Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube mają dla trzeciego sektora coraz większe znaczenie. Podstawowymi kryteriami wyboru danego medium są preferencje naszych odbiorców, czyli grup docelowych. Niepisana zasada brzmi: “Gdzie nasi fani, tam i my”. 😉 Coraz więcej internautów szuka potrzebnych informacji w mediach społecznościowych i tutaj zgłasza swoje uwagi i problemy.

 

Największą zaletą tego rodzaju promocji jest więc kontakt z odbiorcą, ale też szybka i wygodna promocja materiałów organizacji – filmików z akcji charytatywnych, sprawozdań z działalności podanych w przystępnej formie (np. infografiki). W Polsce wciąż niesłabnącą popularnością cieszy się Facebook – profil organizacji na tym portalu jest dziś standardem. W sekcji “Zbieraj więcej” na FaniMani.pl znajdziecie gotowe materiały do wykorzystania na Facebooku czy Twitterze.

 

4. Reklama online

Kolejny sprawdzony sposób na skuteczną promocję online. Organizacje społeczne mają ułatwione zadanie, ponieważ mogą bezpłatnie korzystać z projektu Google Nonprofits. W jego skład wchodzą praktyczne narzędzia pozwalające zarządzać pracą organizacji na co dzień, w tym Google AdGrants. Jest to bardzo przydatna odmiana usługi AdWords, dzięki której można prowadzić limitowane kampanie reklamowe. A te, umiejętnie poprowadzone, pozwolą skutecznie wypromować Waszą działalność.

 

5. Kampanie e-mailowe

Według niektórych marketingowców najbardziej celna forma komunikacji. Elektroniczny newsletter sprawdza się zarówno przy kampaniach promocyjnych związanych z 1%, jak i w codziennej komunikacji z fanami i partnerami organizacji. Najprostsze sposoby na pozyskanie adresów mailowych, to możliwość pozostawienia e-maila na stronie www lub na karcie udostępnianej podczas wydarzeń branżowych lub badań aniketowych. Decydując się na newslettery, warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi jak FreshMail czy GetResponse. W przypadku niedużej bazy mailingowej (zazwyczaj do kilkuset adresów) korzystanie z tych programów jest darmowe.

Wprowadzenie do Waszej strategii komunikacyjnej powyższych elementów pozwoli na lepsze wykorzystanie potencjału samej organizacji, jak i prowadzonych przez Was przedsięwzięć.

Trzymamy kciuki!



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *



FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również