Promocja non-profit w internecie

Internet daje wiele możliwości na promocję organizacji społecznych w internecie. Warto skorzystać z dostępnych narzędzi, które z pewnością ułatwią pracę i zaoszczędzą czas, dzięki automatyzacji działań.

Wiele narzędzi jest bezpłatnych, a te, z których można skorzystać tylko po wykupieniu danego pakietu, często mają przygotowaną atrakcyjniejszą ofertę dla organizacji i inicjatyw non-profit.

Tworzenie treści

Organizacje społeczne tworzą na co dzień sporo dokumentów, pism, podsumowań czy prezentacji dla potencjalnych darczyńców i sponsorów. Okazuje się, że jest sporo bezpłatnych rozwiązań, które usprawnią “papierkową” pracę i ułatwią przepływ informacji w organizacji. Wśród nich znajdziesz:

Office 365 Nonprofit

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest pakiet Office, używany na co dzień w wielu biurach. Pakiet Office jest płatny, jednak Microsoft przygotował udogodnienie dla organizacji non-profit – bezpłatny dostęp do narzędzi niezbędnych do pracy biurowej. Pakiet dla non-profit umożliwia edytowanie i magazynowanie dokumentów w trybie online, co znacznie ułatwia pracę w zespole (np. z wolontariuszami).

Office dla non-profit

Dostęp do usługi Office 365 Nonprofit mogą uzyskać wszystkie organizacje uznane za dobroczynne w danym kraju, o charakterze niedochodowym i prowadzące działalność dobroczynną na rzecz społeczności lokalnej.

Aplikacje Google dla non-profit

Google daje organizacjom non-profit możliwość bezpłatnego korzystania z aplikacji, takich jak konto e-mail (z własną domeną), kalendarz oraz Dysk Google z pojemnością 30 GB. Możesz więc zorganizować pracę w waszej organizacji i zarządzać wspólnymi plikami i dokumentami. Przechowywanie danych w chmurze pozwoli na korzystanie z nich z każdego miejsca i o dowolnej porze.

Na Dysku Google znajdziesz aplikacje, będące alternatywą dla pakietu Office – możesz więc tworzyć dokumenty tekstowe, tabele z wyliczeniami czy prezentacje. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość udostępniania tych dokumentów czy nawet całych folderów członkom zespołu, a także ich wspólne edytowanie i dodawanie komentarzy.

Grafiki

Nawet jeśli nie macie w zespole grafika, możecie samodzielnie tworzyć estetyczne materiały wizualne. Dostępne narzędzia pozwalają na przygotowanie mniej i bardziej skomplikowanych projektów, a ich intuicyjność, gotowe szablony i materiały zaoszczędzą czas.

Canva (od niedawna również w Polskiej wersji językowej)

To jedno z najłatwiejszych narzędzi do tworzenia grafik do mediów społecznościowych, wpisów na blog, do projektowania ulotek, zaproszeń czy nawet infografik. Wystarczy wybrać jeden z zaproponowanych formatów lub wpisać własny rozmiar grafiki (w tym celu kliknij w “Use custom dimensions” w prawym górnym rogu).

Canva dla non-profit

Narzędzie jest niezwykle łatwe w obsłudze. Przy tworzeniu projektów można korzystać z dużego wyboru gotowych elementów, jak zdjęcia, tła, kształty, ikony czy wykresy. Wszystkie te narzędzia są dostępne bezpłatnie, jednak są też elementy, za które zapłacimy 1 dolara.

Canva w wersji biznesowej daje jeszcze więcej możliwości i – dobra wiadomość – wersja ta jest bezpłatna dla organizacji non-profit. Wystarczy zapisać się do programu tutaj.

PicMonkey

Narzędzie ułatwia edycję zdjęć – możesz dodawać do nich tekst, nakładać filtry i tworzyć własne grafiki. Jest to też dobre rozwiązanie do tworzenia kolaży.

PowToon

PowToon for non-profit

Pow Toon jest świetnym rozwiązaniem dla każdego, kto chce przygotować prostą animację. Wystarczy skorzystać z gotowych elementów, aby stworzyć krótki film, opowiadający historię o waszych działaniach.

E-maile

Wysyłanie e-maili to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców czy bezpośrednio do darczyńców. Zadbaj o to, aby e-maile były personalizowane i aby częstotliwość wysyłek nie była zbyt duża – nikt nie lubi spamu. Poniżej znajdziesz kilka narzędzi, które ułatwią ci komunikację z osobami z waszej bazy mailingowej.

GetResponse

GetResponse jest płatnym narzędziem, jednak organizacje non-profit mogą wykupić pakiety za połowę ceny. Mamy dostęp do sporej liczby gotowych szablonów, ale jest także możliwość przygotowania własnych wiadomości od podstaw. Tworzenie wiadomości jest proste – wystarczy przeciągnąć gotowe elementy i je edytować – dodać własny tekst, grafiki itp.

Jeśli na waszej stronie www znajduje się formularz zapisu do newslettera, dzięki GetResponse będziecie mogli wysyłać automatyczne wiadomości do odbiorców.

MailChimp

MailChimp for non-profit

MailChimp też jest płatnym rozwiązaniem, jednak jeśli wysyłamy maila maksymalnie do 2 tys. subskrybentów, możemy to zrobić za darmo (można wysłać maksymalnie 12 tys. wiadomości miesięcznie). MailChimp również przewidział ofertę dla non-profit z 15-procentową zniżką.

Mailer Lite

Mailer Lite również pozwala na bezpłatną wysyłkę maili, jeśli liczba Twoich subskrybentów nie przekracza 1000. W przeciwieństwie do MailChimpa, liczba wysyłanych wiadomości nie jest ograniczona. Bezpłatna wersja pozwala na automatyzację wysyłki, więc możesz ustawić autorespondery, które otrzyma każdy nowo zapisany użytkownik.

Promocja organizacji

Google Grant

W ramach narzędzi dla organizacji Google przygotowało również program Google Ad Grants. Uczestnicy programu otrzymują 10 tys. dolarów miesięcznie do wykorzystania na reklamy AdWords.

Pozwoli to na promowanie waszej strony www w wynikach wyszukiwania Google. Dotrzecie dzięki temu do większej liczby osób i zwiększycie zasięg waszych działań.

YouTube dla non-profit

YouTube for non-profit

Poza wspomnianymi już narzędziami od Google, organizacje mogą również korzystać z YouTube dla non-profit. To rozwiązanie pozwala na stosowanie nakładki z wezwaniem do działania w filmach, co może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie liczby waszych darczyńców.

Organizacja pracy

 

Trello

Organizacjom współpracującym z wieloma osobami i korzystającym z pomocy wolontariuszy z pewnością przyda się także aplikacja do zarządzania zadaniami. Trello jest jednym z najłatwiejszych rozwiązań. Wystarczy utworzyć tablicę i umieścić w niej zadania.

Trello for non-profit

Do każdego zadania możemy przypisać konkretne osoby, ustawić termin realizacji, dodać opisy i komentarze, a także sporządzić check-listę. Aplikacja wysyła powiadomienia mailowe dzień przed upływem terminu, co jeszcze bardziej usprawni prowadzenie działań.

Używacie jeszcze jakichś narzędzi w codziennej pracy, które warto polecić? Dajcie znać w komentarzach.



Comments

  1. Zapraszamy na greensendera otrzymasz tam 20 000 darmowych wysyłek email

  2. […] Powyższe przykłady to profesjonalne produkcje, przygotowane przez agencje reklamowe, jednak nawet jeśli Twoja organizacja nie ma zbyt wielu środków na kampanię 1%, możesz skorzystać z gotowych programów, w których zrobisz prostą animację czy ciekawy projekt graficzny. Listę przykładowych narzędzi znajdziesz we wpisie: 11 narzędzi ułatwiających działania non-profit w internecie. […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *



FaniMani pomaga organizacjom społecznym zbierać pieniądze. Więcej »



Zobacz również